maanantai 19. toukokuuta 2008

Kuvia perjantailta ja ekoilta synttäreiltä ;)

Heipä hei, Miina-mamma tässä taas ja äiskä sihteerinä. ;)

Ekaksi saatte kattella Päivin ottamia kuvia perjantailta. Päivi kävi meitä täällä hoitamassa, että mamma sai ottaa päikkärit. Suurkiitos Päiville kuvista! Äiskä ei olekaan viime viikolla jaksanut edes kuvailla meitä, kun meillä on ollut niin rankka viikko.

Minä ja mun vauvat :)


Mun piskuinen tyttöni on saanut nimen, hän on Elli.
Elli tissittää. :)


Äiskä ja Micu-poika. Äiskä sanoo, että muuten hyviä nuo digikamerat, mutta kun kuvissa näkyy sitten kaikki mustapäät, ihohuokoset ja hikipisarat. :)



Äiskä ja Elli



Elli köllöttää



Elli on TAAS tissillä! =:o Mutta Elli onkin kasvanut kovasti. :)


Ihmisillä on joku ihme fiksaatio koiranpentujen tassuihin. :)
Ellin tassu


Tässä on mun yksiö. Nää on sitten jo äiskän eilen sunnuntaina ottamia kuvia.


Ja taas tissikuvia. Mutta eipä ne nuo piiperoiset muuta vielä teekään kuin nukkuu ja tissittää.









Mun leikkaushaavani on tosi siisti. Se oli jo heti leikkauksen jälkeen sellainen, että hyvä jotta sen olemassaoloa huomasi. Tässä se on kuuden päivän ikäinen. Eikä onneksi ole tulehtunut! :)



Tänään mun vauvani täyttivät kokonaisen viikon. :) Micu painaa jo melkein 300 g, ihan muutamaa grammaa vaille. Micun syntymäpaino oli 188 g. Elli painaa n. 240 g, tomera tyttö. Ellin syntymäpaino oli 136 g.

Ja tässä "synttäriposeeraukset" ;)





Micu



Elli


Ellin tassut :)


Lapsukaiset ovat jo tiukasti elämässä kiinni. :) Painot nousevat hyvää vauhtia, 20 - 30 g vuorokaudessa. Mamma on ollut huolissaaa mun tissimaidon riittämisestä, kun lauantaina lopetettiin tissimaitolääke, niin meinasi loppua maidon tulokin. Siispä uudestaan tissilääkettä ruiskulla suuhun. Mää oon reipas äippä ja otan kiltisti niin tissilääkkeen kuin antibiootinkin. Mamma on ollut huolissaan myös mun syömättömyydestäni. Minulla oli kerättynä vararavintoa kaikkien niiden viiden mopsivauvan ruokkimiseen. Nyt ne vararavinnot on käytetty Micun ja Ellin tissittämiseen. Mutta ruoka ei vaan maistu. :( Äiskä epäilee, että antibiootti aiheuttaa ruokahaluttomuuden. Ainakin se on vetänyt minun vatsani löysäksi ja tissihommissakin meinaan tukehduttaa mamman, kun päästelen jotensakin pahan hajuisia rupsuja. =;o Mutta elämme toivossa, että rupsuttelu ja vatsanvääntely loppuu, kun tänä iltana otetaan viimeisen kerran antibioottia. Mamma on syöttänyt minulle ruiskulla viiliä ja piimää, ja maidon tulo onkin kiihtynyt. Eilen Pugemonin kennelin Sanna antoi äiskälle Neuta, joka maistuikin vallan mainiosti, ekalla kerralla... Kiitos Sannalle siitä! Eilen illalla äiskä mokoma onnistui huijaamaan minua... Mää luulin, että pääsin varastamaan kissan ruuat keittiöstä ja vetelin ne ihan hyvällä ruokahalulla. Mutta mamma olikin laittanut "ansan" minulle; piilottanut vauvanappulaa kissanruuan sekaan. =:o Niin oon mää syönyt sitä Neuta sen ekankin kerran jälkeen, hyvää se on, mutta eihän sitä mahotonta mahan täydeltä. ;)

Tiineysaikana piti vaihtaa Nutron vauvanappula Eagle Packin vastaavaan, kun Nutroa ei mistään saanut. Ja mää en siitä uudesta nappulasta tykkää kyllä olleskaan. Tyyne sitä kyllä vetelee ihan hyvällä ruokahalulla. Iskä löysi tänään sitten lemmikkiliikkeestä pikkupussin just sitä Nutron vauvanappulaa, jota me Tyynen kanssa syötiin aikaisemmin, ja osti sen pussin pois kuleksimasta. Jospa nappulat alkaisi nyt maistua, kun on vanha tuttu merkki tyrkyllä. Sitten iskä toi kaupasta ruuan höysteeksi Pedigreen Junior-purkkiruokaa. Soon hyvää, melkein niin kuin kissan ruokaa. ;)

Mutta mää meen nyt hoiteleen mun vauvoja. Olkaa huoleti, pentulaatikossa kaikki hyvin. :)

Vauvaterveisin Miina, sinnikkäiden pikkusissien ylpeä äiti :)

2 kommenttia:

Pojat kirjoitti...

Onnittelut pikkusisseille 1-viikkosista ja Miina-mammalle hienosti hoidetusta työstä.

Anonyymi kirjoitti...

Onpa ihanaa, että nyt menee jo paremmin! Ei muuta kuin voimia ja tsemppiä, kyllä me tästä selvitään!